Accesul rutier in comuna dinspre Vama , se face in lungul vaii Moldovitei pe DJ176 , iar dinspre Sucevita si Radauti respectiv spre Sadova si Campulung Moldovenesc pe DN17A.
Accesul feroviar este tot pe axa Vaii Moldovita, pe calea calea ferata Vama-Vatra Moldovitei-Moldovita , derivare a caii ferate magistrale Suceava-Campulung Moldovenesc.
Informatile istorice si geografice diverse subliniaza cateva aspecte importante Dintre ramurile industriale de o atentie speciala s-a bucurat industria lemnului. Dat fiind potentialul turistic (natural si antropic) bogat si al traditiilor, turismul a facut obiectul a mai multor studii care urmaresc potentialul si fluxul turistic in judetul Suceava.
Cadrul natural – este unul deosebit. Componentele de mare stabilitate ale cadrului natural sunt relieful (cu geologia sa intrinseca), apela, clima, vegetatia, fauna si solurile, calitatea si distributia acestora , precum si relatiile dintre ele reprezinta patrimonial natural de valoare al oricarei comunitati.
De particularitatile morfografice si morfometrice ale reliefului se leaga o succesiune de potentialitati, multe dintre ele, valorificate antropic, dand amprente specifice, economice si sociale unei comunitati.
Altitudinea medie a reliefului este de 980 m, iar valorile extreme sunt de : 1380 m (vf. Iorascu) si 588 m in albia Moldovitei, la Gura Dragosei.